Åtgärdsprogram¶
I modulen Åtgärdsprogram skapar du åtgärdsprogram i enlighet med 3 kap. 9 § i skollagen (2010:800).
I avsnittet Handläggning finns en steg för steg-manual beskriver hur du skapar och upprättar ett åtgärdsprogram i DF RESPONS.
Roller och rättigheter¶
För att kunna handlägga ett ärende måste användaren ha en roll i DF RESPONS. En roll ger en användare viss behörighet på den enhet i organisationsstrukturen där användaren tilldelas rollen. För Åtgärdsprogram gäller följande roller och rättigheter:
- Rektor - Läs- och skrivbehörighet för alla ärenden på enheten. Meddelas via e-post vid registrering. Får fatta beslut om åtgärdsprogram. Kan avsluta ärenden.
- Bitr.rektor - Läs- och skrivbehörighet för alla ärenden på enheten. Meddelas via e-post vid registrering. Får fatta beslut om åtgärdsprogram. Kan avsluta ärenden.
- Elevhälsa - Läs- och skrivbehörighet på tilldelade ärenden. Meddelas via e-post vid tilldelat ärende.
- Utredare - Läs- och skrivbehörighet på tilldelade ärenden. Meddelas via e-post vid tilldelat ärende.