Olycksfall och tillbud barn/elev¶
I modulen Olycksfall och tillbud barn/elev hanteras anmälan, utredning och åtgärder för ärenden gällande olycksfall och tillbud som rör barn/elever.
Under avsnittet Process finns en processkarta som visar och förklarar hur processen är uppbyggd i systemet.
I avsnittet Handläggning finns en steg för steg-manual beskriver hur du anmäler, utreder och dokumenterar åtgärder i DF RESPONS.
Roller och rättigheter¶
För Olycksfall och tillbud barn/elev gäller följande roller och rättigheter:
- Rektor - Läs- och skrivbehörighet för alla ärenden på enheten. Meddelas alltid via e-post när ett nytt ärende registreras. Kan avsluta ärenden.
- Bitr.rektor - Läs- och skrivbehörighet för alla ärenden på enheten. Meddelas alltid via e-post när ett nytt ärende registreras. Kan avsluta ärenden.
- Elevhälsa - Läs- och skrivbehörighet på tilldelade ärenden. Meddelas via e-post när ett ärende tilldelas.
- Utredare - Läs- och skrivbehörighet på tilldelade ärenden. Meddelas via e-post när ett ärende tilldelas.
- Läsa alla ärenden Olycksfall & tillbud barn/elev - Läsbehörighet för samtliga ärenden.