Gå till innehållet

Kontoinställningar

Alla användare har en sida för sina kontoinställningar som hittas i menyn under ditt namn längst upp till höger på sidan.

Gå till kontoinställningar

På sidan visas de uppgifter som gäller för ditt konto i DF RESPONS, t.ex. användarnamn, titel och e-post. Det är dessa uppgifter som visas på olika ställen i systemet, t.ex. när e-post skickas eller handlingar skapas. Du kan även ändra ditt lösenord och ändra språk.

Kan du inte ändra dina uppgifter?

Om din organisation har en federerad inloggning eller AD-koppling kan du inte ändra vissa av dina uppgifter, t.ex. namn och lösenord. De uppgifter du inte kan ändra är gråmarkerade.

Byt lösenord

För att byta lösenord på ditt konto klickar du på knappen Byt lösenord. Först får du uppge ditt nuvarande lösenord och sedan ditt nya lösenord. Lösenordet måste ha minst 6 tecken.

Vi rekommenderar att du kombinerar små och stora bokstäver samt använder minst en siffra och ett specialtecken för att öka lösenordets styrka.

När du har skrivit i ditt nya lösenord klickar du på Spara uppe till höger.

Byt lösenord

Ändra personliga uppgifter

För att ändra dina personliga uppgifter klickar du på knappen Ändra. Justera de uppgifter som du vill ändra eller lägg till uppgifter där det saknas.

Ändra personliga uppgifter

När du har gjort dina ändringar klickar du på Spara uppe till höger.

Språkinställningar

Standardspråket för systemet är svenska. Det går att ändra till engelska i gränsnittet.

Språkinställningar