Gå till innehållet

Åtgärdsprogram

I modulen Åtgärdsprogram skapar du åtgärdsprogram i enlighet med 3 kap. 9 § i skollagen (2010:800).

Åtgärdsprogram

I avsnittet Handläggning finns en steg för steg-manual beskriver hur du skapar och upprättar ett åtgärdsprogram i DF RESPONS.

Roller och rättigheter

För att kunna handlägga ett ärende måste användaren ha en roll i DF RESPONS. En roll ger en användare viss behörighet på den enhet i organisationsstrukturen där användaren tilldelas rollen. För Åtgärdsprogram gäller följande roller och rättigheter:

  • Rektor - Läs- och skrivbehörighet för alla ärenden på enheten. Meddelas via e-post vid registrering. Får fatta beslut om åtgärdsprogram. Kan avsluta ärenden.
  • Bitr.rektor - Läs- och skrivbehörighet för alla ärenden på enheten. Meddelas via e-post vid registrering. Får fatta beslut om åtgärdsprogram. Kan avsluta ärenden.
  • Elevhälsa - Läs- och skrivbehörighet på tilldelade ärenden. Meddelas via e-post vid tilldelat ärende.
  • Utredare - Läs- och skrivbehörighet på tilldelade ärenden. Meddelas via e-post vid tilldelat ärende.