Gå till innehållet

Olycksfall och tillbud barn/elev

I modulen Olycksfall och tillbud barn/elev hanteras anmälan, utredning och åtgärder för ärenden gällande olycksfall och tillbud som rör barn/elever.

Olycksfall och tillbud

Under avsnittet Process finns en processkarta som visar och förklarar hur processen är uppbyggd i systemet.

I avsnittet Handläggning finns en steg för steg-manual beskriver hur du anmäler, utreder och dokumenterar åtgärder i DF RESPONS.

Roller och rättigheter

För Olycksfall och tillbud barn/elev gäller följande roller och rättigheter:

  • Rektor - Läs- och skrivbehörighet för alla ärenden på enheten. Meddelas alltid via e-post när ett nytt ärende registreras. Kan avsluta ärenden.
  • Bitr.rektor - Läs- och skrivbehörighet för alla ärenden på enheten. Meddelas alltid via e-post när ett nytt ärende registreras. Kan avsluta ärenden.
  • Elevhälsa - Läs- och skrivbehörighet på tilldelade ärenden. Meddelas via e-post när ett ärende tilldelas.
  • Utredare - Läs- och skrivbehörighet på tilldelade ärenden. Meddelas via e-post när ett ärende tilldelas.
  • Läsa alla ärenden Olycksfall & tillbud barn/elev - Läsbehörighet för samtliga ärenden.